22-4-2024 maandag 22 april 2024

Een succesvolle concertavond: Muze Mosana

maandag 22 april 2024

Leerlingen van vwo 5 van Porta Mosana College organiseerden het jaarlijkse Muze Mosana. De avond die bekend staat om zijn mix van muziek en literatuur, bood een scala aan optredens voor leerlingen, docenten, teamleiders en ouders. Dit jaar vond het evenement plaats in de sfeervolle Kapel Opveld. Leerlingen van alle jaren en docenten traden solo of in groepen op, waarbij een diversiteit aan instrumenten zoals piano, dwarsfluit, gitaar en saxofoon te horen was, met een nadruk op jazz en klassieke muziek. Daarnaast voerden de leerlingen van vwo 5 twee koorstukken uit, die met groot succes werden ontvangen door het publiek.

Opbrengsten voor goed doel

De opbrengsten van de avond, de verkoop van koffie, thee en zelfgemaakte gebakjes en koekjes, gingen naar het goede doel. Dit jaar werd gekozen om bij te dragen aan de sponsorgelden van twee leerlingen die komende zomer deelnemen aan Global Exploration in Tanzania. De avond wist in totaal een bedrag van ruim €220,- op te brengen.

Kortom, Muze Mosana was wederom een geslaagd evenement, waarbij de gemeenschap genoot van een avond vol creativiteit en entertainment, en tegelijkertijd bijdroeg aan een goed doel.