24-6-2024 maandag 24 juni 2024

Deelname Battle of the Next Generation

maandag 24 juni 2024

Vrijdag 14 juni jl. vertrokken leerlingen van verschillende LVO-scholen naar het hoofdkantoor van Heijmans in Rosmalen om deel te nemen aan de landelijke finale van de technasiumwedstrijd: Battle of the Next Generation. Een wedstrijd in het leven geroepen door ontwikkelaar Heijmans met als doel jongeren te laten meedenken over innovatieve ideeën met het oog op duurzaamheid en circulariteit.

Het afgelopen schooljaar is er door ruim 1000 scholieren van diverse Technasia, verspreid door heel Nederland, met veel enthousiasme gewerkt aan ideeën over een slimme, groene en leefbare omgeving. Onder begeleiding van Heijmans medewerkers hebben zij hun nieuwsgierigheid en creativiteit ingezet om de omgeving zo aan te passen dat we ons over 50 jaar veilig en gezond kunnen blijven bewegen.

Deelname Het College

De leerlingen van Het College stelden hun idee van de diervriendelijke lantaarnpaal voor aan een vol auditorium van medeleerlingen en medewerkers en directie van Heijmans. Het jurycommentaar achteraf gaf aan dat het een duidelijke en enthousiaste uiteenzetting was van een idee dat door heel Nederland makkelijk toepasbaar zou zijn.

Het College Battle Of The Next Generation

Leerlingen Het College