Taken raad van toezicht
De rvt staat het cvb met advies terzijde en is in dat kader belast met onder andere de goedkeuring van de begroting, de jaarrekening, (meerjaren)beleidsplannen en treasurybeleid. Daarnaast benoemt de rvt op voordracht van het cvb de externe accountant, die de jaarstukken van onze stichting controleert. Bij de vervulling van zijn taak richt de raad van toezicht zich ten alle tijde naar het belang van LVO als geheel en de scholen en de met haar verbonden instellingen en/of rechtspersonen. Meer informatie staat in het Toezichtkader.
De leden van de raad van toezicht worden voor een termijn van vier jaar benoemd. De benoeming kan eenmalig verlengd worden met een periode van maximaal vier jaar. Meer informatie staat in het Reglement raad van toezicht, in het Reglement audit- en vastgoedcommissie, in het Reglement commissie onderwijs en hr en in het Reglement remuneratiecommissie.
Samenstelling
De raad van toezicht bestaat per 1 september 2024 uit:
- Dhr. prof. dr. ir. J.M.M. Ritzen (voorzitter)
- Dhr. M.J.A.L. van Haasteren MA (vicevoorzitter) aandachtsgebieden algemeen bestuurlijk, financiën, personeel en bedrijfsleven
- Dhr. drs. W.T.G. Dresscher, aandachtsgebieden algemeen bestuurlijk, personeel en onderwijs
- Dhr. W.N. Hazeu, aandachtsgebieden algemeen bestuurlijk, vastgoed en financiën
- Mw. drs. A.C. Mengde-Kruithof, aandachtsgebieden algemeen bestuurlijk, personeel en onderwijs
- Dhr. mr. L.W.P.A.M. Op 't Hoog, aandachtsgebied juridisch
De benoeming van Walter Dresscher is op bindende voordracht van de gmr. De benoeming van Wim Hazeu is op voordracht van de gemeenten Heerlen en Maastricht.